Welkom op onze sport pagina
Voor vrienden en familie en voor iedereen die toevallig met google op onze site terecht is gekomen!
home boot kunst sport vakanties van 't Hoff St Jeannet Marketing Huis

Sporten is inspanning, ontspanning en veel teamplezier tegelijkertijd!

Het is de beste manier om (1) je overtollige energie (calorieŽn/vet/cholestorolspiegels!) te verbranden, (2) je longcapaciteit te vergroten (meer zuurstof in het bloed en koolstof sneller eruit!), (3) de conditie van jouw hart en bloedvaten te verbeteren (minder kans op hartfalen en betere bloeddoorstroming naar de hersenen!), (4) de weerstand van jouw autoimmuunsysteem te versterken (doeltreffend elimineren van ziekteverwekkers!), (6) afscheiding van groeihormonen te vergroten en (6) je stofwisseling (metabolisme) te versnellen (voedsel efficiŽnter omzetten in energie).
Een aardige bijkomstigheid van regelmatig sporten is dat je ook nog eens (7) minder gevoelig zal zijn voor overgewicht, dat (8) je lichaam er wat strakker uit zal zien, dat (9) je minder snel vermoeid of geÔrriteerd zal raken (d.w.z. minder stressen!), dat (10) je jezelf beter zal kunnen concentreren en dat je tot slot (11), je jezelf veel happier zal voelen en op je werk veel beter zal presteren.!


Bram is basisspeler bij DOB D1 in Nigtevecht (foto September 2010).




Bram is een oplettende keeper die met veel lef en bravoure het doel dicht houdt maar hij speelt het liefst rechtsvoor en vooral ook in de spits.
Zie eigen fotoverslag van de meeste wedstrijden van het seizoen 2010/2011 op deze picasa link of klik op de website van DOB F1 die ik destijds heb bijgehouden toen hij nog bij de F1 en de F2 speelde.

Een selectie van de stukjes die ik in de loop der jaren heb geschreven in het DOB krantje zijn te lezen op de links van December 2010, October 2010, DOB F1 kampioen October 2009 en December 2007.

Sophie roeit bij de roeivereniging van Weesp aan de Vecht.




Ik zwem graag lange afstanden en doe sinds een paar jaar mee aan de Zeemijl van Bloemendaal en de Kwart Triatlon van Weesp.
Sportverenigingen waar ik lid van ben zijn Triton WZ & PC waar ik mee doe aan het Master Zwemmen en Fitness Center Weesp voor de krachttraining van mijn zwemspieren.
Tijdens mijn studie in Twente heb ik aan westrijdzeilen (Stern klasse) gedaan bij EurosZeilen en gewaterpoloed bij ZPV Piranha en gedurende mijn schooljaren heb ik naast tennis, skiŽn, hardlopen veel aan gezeild (445 klasse) toen wij in Libanon lid waren van de ATCL in Jounieh.


Weesp 1/4 Triatlon - een kilometer zwemmen:
2003: 16 min 20 sec (20ste van 230)
2004: 15 min 40 sec (15de van 230)
2005: 15 min 33 sec (13de van 230)
2006: niet meegedaan vanwege vakantie
2007: 15 min 47 sec (7de van 230)
2008: niet meegedaan vanwege fietsongeluk
2009: niet meegedaan vanwege vakantie
2010: 14 min 15 sec (10de van 220)
2011: niet meegedaan, uitgeloot!
2012: 13 min 11 sec (13de van 220)
2013: niet meegedaan, jaartje overslaan!



Weesp 1/4 Triatlon - veertig kilometer fietsen


Tien kilometer hardlopen.

Weesp 1/4 Triatlon - eindtijden:
2003: 2 uur 23 min 32 sec (109de van 193 geeindigd)
2004: 2 uur 19 min 25 sec (95ste van 190 geeindigd)
2005: 2 uur 19 min 43 sec (98ste van 193 geeindigd)
2006: niet meegedaan vanwege vakantie
2007: 2 uur 24 min 53 sec (87ste van 190 geeindigd)
2008: niet meegedaan vanwege fietsongeluk
2009: niet meegedaan vanwege vakantie
2010: 2 uur 28 min 58 sec (113de van 190 geeindigd, slechte tijd wegens blessure!)
2011: niet meegedaan, uitgeloot!
2012: uitgevallen na zwemmen wegens knieblessure tijdens fietsen!
2013: niet meegedaan, jaartje overslaan!

Voor meer informatie zie de site van de Weesper Triatlon.



Zeemijl van Bloemendaal - 1,825 km. zwemmen - tijden zijn afh. van stroom en weer (2de week van Augustus)
2002: 28 min 34 sec - 7de
2003: 29 min 22 sec - 10de
2004: 45 min 56 sec - 12de (harde tegenstroom)
2005: niet meegedaan vanwege 1/4 triatlon van Weesp
2006: 30 min 10 sec - 8ste
2007: 32 min 8 sec - 11de
2008: niet meegedaan vanwege fietsongeluk
2009: niet meegedaan vanwege vakantie
2010: 38 min 0 sec - 10de
2011: 30 min 42 sec - 6de
2012: tijd en klassering niet bekend (te laat bij de start wegens file!)
2013: 30 min 46 sec - 17de (kon door harde wind niet de laatste boei vinden!)

De uitslagen van de zeemijl zijn te vinden op de website van de Reddingsbrigade van Bloemendaal

Februari 2011 - Onder het mom van "Men stopt niet met sporten omdat men ouder wordt, men wordt ouder omdat men stopt met sporten" wil ik de wat oudere langeafstandszwemmers onder jullie even wijzen op het belang van droogtrainen. Train bij een fitnessschool de triceps (achterkant arm), trapezius (ruitvormige spier bovenop de rug) en pectoralis (grote borstspier) die je in het zwembad nodig hebt om zo soepel mogelijk het water te trekken en van je af te duwen. Train ook je buik en rugspieren die je nodig hebt om zo strak en stabiel mogelijk in het water te liggen. Voor de beenspieren moet je met name de quadriceps (4-koppige bovenbeenspier) en de kuitspieren trainen. Dit zal jou niet direct helpen om sneller te zwemmen omdat bij langafstanden minder dan 10% voorstuwing uit de beenslag komt (2-beat kick!) maar jouw sterkere spieren zullen er voor zorgen dat je wat stabieler en hoger in het water komt te liggen.
Oefen al deze zwemspieren droog zo dat de krachttraining lijkt op de zwembeweging en dat de snelheid ongeveer zo snel gaat als bij het zwemmen. Je zult na een paar weken merken dat je met deze extra spierkracht langere zwemslagen zult trekken en dus ook stabieler en sneller door het water zal glijden. Succes!



December 2010 - Voor de langeafstandzwemmers onder jullie is de Speedo Endurance SD een echte recordbreker. Omdat het zwembroekje gemaakt is van hydrophobic materiaal, zal het tijdens het zwemmen bijna geen water absorberen en uiterst licht blijven. Zijn strakke bermuda formaat zorgt er tevens voor dat de bovenbenen sneller en hoger door het water glijden. Ik zwem er zelf 30 seconden sneller mee op een trainingssprintje van 1000 meter (14:57), wat ongeveer neer komt op 2,5% snelheidsverbetering. Op de 50 meter lukt het mij eindelijk weer om onder de 30 seconden te zwemmen (29'40).